pur si simplu

Archive for 30 iulie 2010|Daily archive page

Dimineata foarte devreme

In floare, Flori, Gradina, Gradini, plante on 30/07/2010 at 13:05

Este 5 dimineata si sunt in gradina. Lumea de jurul meu tace iar eu am numai doua ore sa ii ascult linistea si sa tund rozmarinul, sa  transplantez florile pentru noua gradina in ghivece mai mari, sa ud busuiocul si sa beau o cafea.

Vreau un moment de liniste, nu vreau ca gradina sa fie numai spatiul in care vin pentru ca am treaba, vreau sa ramana cea mai mare bucurie a vietii mele, locul in care eu si cafeaua mea avem timp sa ne racorim. 

Garoafele turcesti trebuie separate si mutate in ghivece mai mari

Garoafele turcesti trebuie separate si mutate in ghivece mai mari

Garoafele turcesti sunt acum niste plantute fragile, nesigure care nu si-au gasit inca locul si vocea, insa odata transplantate in vechile mele ghivece de teracota arata in fine sigure pe ele, acasa. Vor sta in ghivece pana la primavara cand vor fi transplantate in noua mea gradina.

Ultimul popas al garoafelor turcesti in drumul lor catre noua gradina

Ultimul popas al garoafelor turcesti in drumul lor catre noua gradina

Garoafele turcesti arata foarte ordinar cand sunt mici insa, inca din copilarie, lupinii sunt spectaculosi. Frunzele lor adanc taiate fac din lupin cel mai frumos rasad pe care il stiu. Nici macar rasadurile de salata, cu frunzele lor lucioase si de un verde crud nu ma fac atat de fericita ca micutele rasaduri de lupin.

Splendidele frunze fac din lupin cel mai frumos rasad pe care il stiu

Splendidele frunze fac din lupin cel mai frumos rasad pe care il stiu

Pun toate rasadurile mele intr-un amestec de nisip si compost iar peste iarna micutele plante se simt foarte bine in solul asta aerisit care nu le tine tinerele radacini in prea multa apa si care nu le priveaza de apa. Echilibrul perfect. Jumatate nisip, jumatate compost este amestecul care a functionat pentru mine pana acum. Insa cu flori atat de tinere nu exista garantii. In fata noastra este o lunga iarna si orice se poate intampla.

Dimineti in gradina in parfumul iasomie

Dimineti in gradina in parfumul iasomie

Dimineata asta este numai inceputul pentru ca iata cele doua ore au zburat iar rozmarinul a ramas netuns. Nu este complicat de tuns insa eu nu ma multumesc cu o simpla freza aplicata rapid vreau ca fragedele varfuri sa devina noi plante pentru noua mea gradina. Stiu, lacomia mea nu cunoaste limite dar nu vad de ce sa risipesc aceasta bogatie.

Trebuie sa ma trezesc devreme pentru ca nu sunt atatea ore in zi cata treaba am si gradina este cea la care nu voi renunta. Prefer sa renunt la somn. In plus iasomia este in floare si un moment de liniste, sorbind din cafeaua racorita, inconjurata de parfumul asta  este tot ce imi trebuie ca sa fiu fericita.

Am mainile murdare si cana alba arata ca dupa o sedinta de balacit in noroi, unghiile mele negre nu sunt gata pentru o intalnire cu lumea care incepe sa sopteasca usor de dincolo de gardul gradinii mele. Ziua mea a inceput placut si acum sunt gata pentru orice. Aproape orice.