pur si simplu

Gradina unui gradinar

In floare, Flori, Gradina, gradina de legume, Gradini, Mediu, plante on 21/10/2010 at 13:48

Primul lucru pe care il fac cand ajung acasa este sa ma descalt si sa imi lepad hainele. Spal ultimele urme ale zilei petrecute dincolo de sanctuarul meu si mai apoi ma invalui in tinuta care spune: esti la adapost.

Am o pereche de sosete roz flausate, moi si pufoase, o pereche de pantaloni de trening unde genunchii mei aluneca confortabili in cochiliile lasate de ei vreme de cativa ani si un tricou de bumbac cu maneci lungi care se incalzeste incet pe piele. 

O gradina relaxata si confortabila

O gradina relaxata si confortabila

In acest cocon eu ma schimb in mine. Pantofii de strada si rochiile sau fustele imi sunt atat de straine, imi par ca o costumatie care nu ma reprezinta, care ma ascunde. In hainele mele de casa sunt eliberata de corsetul conventiilor de tot felul.

Daca as fi cinstita eu cu mine as merge pe strada in hainele astea care spun adevarul.

Cand am intrat pentru prima data in gradina lui David am fost surprinsa. Ma asteptam ca gradina unui gradinar sa fie un exemplu de design, snoaba, inregimentata si un pic distanta, straina. Am gasit insa un loc care spune despre David mai mult decat o poate face el. Gradina lui este coconul lui, pantalonii lui de trening cu genunchi luciosi si primitori.

Un colt dedicat legumelor, fructelor si ierburilor aromatice

Un colt dedicat legumelor, fructelor si ierburilor aromatice

David a lucrat pamantul de cand se stie. Este un barbat nu foarte inalt cu un piept larg de buldog si ochi albastrii blanzi care sclipesc de inteligenta, mereu cercetatori, uneori ironici.

David are aproape 80 de ani si fizicului unui barbat de 50, puternic si incapatanat cu miscari precise si articulatii flexibile.

Palmele lui sunt imense, aspre, iar degetele scurte si groase au  agilitatea pe care numai mainile unui  prestidigitator o pot avea. Deceniile de ales si cultivat minuscule seminte de flori si legume si-au pus amprenta asupra miscarilor sale. Degetele lui David au iscusinta picioarelor lui  Nureiev.

Sub cateva ferestre vechi David creste salata si varza si brocoli

Sub cateva ferestre vechi David creste salata si varza si brocoli

Imi place David si asa cum ma asteptam imi place gradina lui. 

Gradina sa este plina de amintiri. La tot pasul ornamente de teracota si ciment primite de la copii si nepoti, fiecare marcand o aniversare, un Craciun. Toate florile si legumele din gradina s-au nascut din samanta cumparata sau stransa de David din gradinile altora sau din propria sa gradina.

In fiecare colt al gradinii sunt ornamente primite de la copii si nepoti

In fiecare colt al gradinii sunt ornamente primite de la copii si nepoti

Am multe in comun cu omul acesta cald si inteligent. Amandoi adoram dulciurile si cafeaua cu lapte pe care o taram dupa noi in gradina si din care sorbim in vreme ce plantam, transplantam si pigulim florile si legumele.

Amandurora ne plac florile plantate alaturi de legume si fructe si ragazul activ dimineata devreme inconjurati de plante.

Sub lavanda David pastreaza o intreaga colectie de ghivece

Sub lavanda David pastreaza o intreaga colectie de ghivece

Si eu si David suntem victimele rutinei, bolnavi de gradinarit, stim ce vrem si ca motanii ne marcam teritoriul. Noi o facem cu plante. Insa daca trecem pe undeva ne place sa se stie ca am fost pe acolo.

In urma lui David va ramane o gradina si pana cand am sa mor vorba lui masurata si privirea sa adanca vor ramane cu mine.

  1. Vizitez si eu aceasta gradina ,datorita tie,si observ ca nimic nu este ne la locul lui,toate se combina perfect,in nuante,in materiale si in eficienta.O adevarata gradina rustica pe care scrie” pasiune”.

    • Vasi este exact asa cum spui o gradina minunata in care totul pare sa fie la locul sau. David dovedeste ca nu ai nevoie de materiale scumpe pentru a avea o gradina frumoasa. Ce imi place este ca spatiul ala atat de verde este unul la care noi toti ne putem raporta, ne este accesibil. David imi este drag si am multe de invatat de la el. Ma bucur ca ai putut vizita cu mine gradina asta atat de umana si plina de amintiri.

  2. E foarte adevarata gradina asta. Nimic nu pare fortat „sa de bine”.
    Cred ca este un loc pe care David l-a ales sa fie fericit.

    • Se vad cei 25 de ani de munca, grija si relaxare si cei aproape 80 de ani de intelepciune. Ma bucur sa pot da o pauza perfectiunii. Este placut sa vizitezi gradini bibilite, in care muncesc armate de gradinari, insa spatiile in care este stapana o singura minte, o singura inima si doua maini imprumuta personalitatea stapanului si asta le face atat de placute. Gradina lui David este asemeni gradinii tale: umana, calda si, atunci cand vremea o permite, plina de bunatati. Ai vazut tufa de rubarba plantata in spatele stratului cu salata si varza? Multi peisagisti urmaresc sa obtina un efect atat de natural, nestudiat, firesc. David o face fara nici un efort.

  3. Pur si simplu te inteleg, va inteleg. E minunat sa iti gasesti propriul „cocon” in gradina sau oriunde. Sa gradinariti fericiti!

    • M-am imprietenit cu Tzik si am vizitat gradina ta plina de flori si vietuitoare. O adevarata placere! Multumesc Dana si iti urez o toamna frumoasa si linistita in frumosul Ontario.

  4. Ti-am simtit lipsa tare tare… Nu stiu cat a trecut de la ultima postare dar mie mi s-a parut ca a trecut un veac.

    Parca as fi fost in gradina lui David… parca as fi fost la tine acasa…

    DA… ce bine este sa te scoli dimineata devreme… Din acest punct de vedere oamenii sunt facuti de doua feluri: cei care se scoala foarte de dimineata dar nu prea agreeaza sa stea tarziu in noapte si cei care devin activi mai tarziu si au ore de culcare mici. Mie imi place sa ma scol in zori si sunt cam gainuta seara…

    Mi s-a parut intotdeauna ca pierzi daca te scoli tarziu. Pe urma cineva mi-a vorbit despre stele si am vazut ca si noaptea are farmecul si castigul ei…

    Ei, pentru ca un loc sa devina primitor, si frumos si incarcat de …substanta trebuie sa fie stapanit de un om puternic, frumos la mine si la suflet, care sa-i dea mult din fiinta lui. Trebuie sa vietuiesti tare la pace cu tine in locul acela pentru ca plantele si tot ce mai cuprinde el sa emane stare de bine. Ferice de cei care pot si doresc sa se regaseasca pe sine si sa construiasca ceva cu fiinta din fiinta lor.

    • Femeie frumoasa si buna si eu ti-am simtit lipsa. Ma bucur ca sunt acum aici si ca te-am luat cu mine in gradina lui David. Cred ca tu si el aveti multe in comun. David ca si tine este un povestitor innascut. M-am delectat citind despre Leo si Negruta si mai vreau povesti cu tzatza Ioana!

      Cand eram copil uram sa ma trezesc devreme. Puteam sta treaza pana in zori insa sculatul de dimineata era un calvar. Cred ca adolescenta mea desirata, fara tinta, poate fi explicata numai de incapacitatea mea de a ma adapta desteptatului in zori. Cred ca dupa ce ma trezeam la ora 6 umblam nauca toata ziua. Nu pretind ca mintea mea s-a limpezit de atunci insa constrangeri de tot felul si un pic de constiinta mi-au impus sa ma trezesc si mai devreme. Am facut exercitiul de a ma scula cativa ani pe la 4. Cand chinul a luat sfarsit am aruncat ceasul care ma speria in fiecare dimineata 6, uneori 7 zile pe saptamana. Nu regret gestul, era un ceas de plastic alb, urat si patratos, care avea o alarma rastita si ascutita. Era exact sunetul pe care nu vrei sa il auzi in primele clipe ale diminetii. Dupa ce am aruncat desteptatorul nu am mai avut nevoie de unul. Unii numesc „boala” de care sufar insomnie eu zic ca nu imi ajung cele 24 de ore si nu vad de ce trebuie sa risipesc 8 ore cu somnul. E drept ca sunt saptamani de asa-zisa vacanta in care cad intr-un fel de coma. Dorm fara intrerupere 10-12 ore. Imi sunt suficiente cateva zile de coma sa revin la rutina mea. Ma trezeasc dimineata ca un om caruia nu ii place sa se trezeasca dimineata. Sunt botoasa si nu imi place sa vorbesc pana cand nu beau o cafea. Cred ca este un siretlic. Cred de fapt dorm pana in clipa in care beau prima gura de cafea. Dar exista o recompensa. Fac mai multa treaba in primele ore ale diminetii decat fac in restul zilei iar gradina … gradina este atat de frumoasa in zori.

  5. Buna ziua!

    Lucrez la un reportaj despre gradini/gradinarit. mi-ar fi de mare folos daca as putea sa iau legatura cu David. ma puteti ajuta? Multumesc!

    • Draga Liliana, imi primul rand imi cer scuze pentru intarzierea cu care iti raspund. Blogul este o placere pe care o rezerv timpului liber iar saptamana aceasta nu am avut deloc vreme in timpul saptamanii. Ma bucur sa aud ca faci un reportaj despre gradini si gradinarit si sunt gata sa te ajut cu orice informatii sau sugestii. In aceasta dimineata am vorbit cu David si asa cum ma asteptam nu este interesat sa vorbeasca cu presa. Are aproape 80 de ani si asa cum te poti astepta idei foarte fixe si precise despre ce vrea si trebuie sa faca si mai ales ce nu vrea sa faca. Imi pare rau Liliana insa trebuie sa spun ca inteleg si apreciez decizia lui. Dupa cum el bine spune: nu toata lumea este gata sa fie subiect. Iti urez succes si sunt sigura ca reportajul tau va fi foarte interesant. Andra

  6. abia am descoperit blogul acesta si sunt totalmente vrajita. felicitari !

Lasă un răspuns

