pur si simplu

Dincolo de flori si de copaci

In floare, Flori, Gradina, Gradini, plante on 03/08/2010 at 14:03

Daca un gradinar s-ar rezuma la plante si sapat nu ar fi gradinar. Un gradinar adevarat este obsedat. Cu adevarat obsedat. Unii aduna seminte, altii unelte, plante, carti.

Eu adun si seminte, si ghivece, si scule, si plante, si carti. In plus nu vreau sa leg trandafirii cu altceva decat cu rafie sau sfoara, un anume fel de sfoara, una care arata natural si este suficient de groasa, o sfoara de canepa pe care o gasesc destul de greu.

Stiu ca nu este firesc dar sfoara cu care imi leg trandafirii este foarte importanta

Stiu ca nu este firesc dar sfoara cu care imi leg trandafirii este foarte importanta

Stiu ca nu este firesc, dar imi este foarte greu sa nu imi doresc toate astea. Sa ne intelegem, pot sa am grija de gradina si fara toate acestea, insa vinovate sunt filmele americane si cartile de istoria gradinaritului.

In toate filmele astea doamnele gradinaresc cu manusi frumoase de piele, au fetele umbrite de palarii superbe din pai cu boruri mari, au foarfece sofisticate de gradina bine ascutite, si dupa ce taie trandafirii ii aseaza elegant in cosuri frumoase de nuiele.

In pozele din carti, englezoiace din secole demult trecute, imbracate in rochii lungi impodobite cu delicate dantele, stau aplecate asupra florilor sau trec gratios printre staturile cu flori. 

Eu nu pot fi asa si vinovata este numai mamaie.  

Daca as putea toate ghivecele mele ar fi de teracota

Daca as putea toate ghivecele mele ar fi de teracota

As vrea sa pot fi ca ele. Femeile astea nu transpira, nu obosesc si nu gafaie. Nici nu muncesc de adevaratelea, dar asta este o alta poveste ( filmele americane sunt filme, iar pana in secolul al XIX-lea in gradinile englezesti femeile nu erau folosite – si asta este cuvantul potrivit – decat la smuls buruieni, iar aceste femei erau toate taranci foarte sarace, nicidecum doamne cu crinoline ).

Chiar si asa, vreau sa fiu ca ele si vreau sa incep cu imbracamintea si sculele. Am adunat foarte multe scule insa in ceea ce priveste imbracamintea genetica imi pune piedici.

Imi amintesc ca mamaie prasea cu picioarele goale. Avem un amestec de curiozitate si teama cand vedeam sapa ascutita lovind pamantul poate aproape de piciorul ei gol. Nu stiu cum facea cand planta rasadurile sau cand culegea, nu imi mai amintesc, dar cu siguranta, nu purta manusi. 

Cred ca asta este motivul pentru care trebuie sa simt pamantul in maini atunci cand am grija de plantele mele.

O sera, scule de gradinarit si multe plante gata sa fie transplantate in gradina

O sera, scule de gradinarit si multe plante gata sa fie transplantate in gradina

 Am renuntat sa mai port ceva pe cap atunci cand sunt in gradina. Sudoarea se aduna intre fruntea mea si marginea palariei. Prefer ca vantul sa imi usuce fata.

Nu am nici un sort de gradinarit ca frumoasele americance din filme insa, in buzunarele puloverelor si pantalonilor mei, poti sa gasesti oricand seminte, foarfece sau capate de sfoara.

Obsesia mea incepe si se incheie cu plantele. Adun ca un avar seminte si ghivece, iar cand am banii consult lunga lista de plante pe care vreau sa le cumpar si mai bifez inca o victima. Dincolo de flori si de copaci gradina a luat cu asalt casa, buzunarele si toate gandurile mele.

  1. […] This post was mentioned on Twitter by corina, Andra Fernandez. Andra Fernandez said: Dincolo de flori si de copaci: http://wp.me/pxPmH-80 […]

  2. Oftez si-mi zic:” Adevar graiesti”. Sa plec din gradina ta si sa spal vasele? Mai bine, nu! Ma rasfat la tine in gradina .

Lasă un răspuns

