pur si simplu

Flori pentru noua gradina

In floare, Flori, Gradina, Gradini, plante on 01/07/2010 at 13:57

In fine saptamana acesta am facut ce nu am apucat sa fac anii trecuti pe vremea asta: am insamantat florile pe care le iubesc si care voi fi gata anul viitor.

Asadar pamant, si atat de folositoarele ghivece de plastic cu tot cu suportul lor, etichete, carioca pentru CD-uri si multe plicuri cu seminte. Am plantat foarte multe seminte dar toti gradinarii stiu ca sansele ca o samanta pusa in pamant sa nu ajunga floare sunt foarte mari. Asa ca nu risc. In plus am o scuza: am o gradina mare care cere mereu tot mai multe flori. Nu o pot refuza.

Seminte, etichete, ghivece si pamant, inceputul ordinar al unor flori extraordinare

Seminte, etichete, ghivece si pamant, inceputul ordinar al unor flori extraordinare

Nu stiu daca exista lucruri mai placute in viata decat diminetile astea petrecute in compania sperantei.

Am o lista lunga si cele mai multe plante vor ajunge in viitoarea mea gradina insa voi pastra cateva sa imbunatatesc straturile in gradina mea mai veche.

In primul rand am plantat degetel alb si roz. Albul va ramane in gradina mea mai veche dominata de alb si albastru, iar nuantele de roz vor ajunge in gradina noua care va fi dominata de rosu si roz si mov.

O caldarusa, Aquilegia, roz numai buna pentru noua mea gradina

O caldarusa, Aquilegia, roz numai buna pentru noua mea gradina

Inca nu este vreme de plantat nalbe insa am cateva seminte care abia asteapta sfarsitul lui august pentru a isi incepe viata. Am luat semintele astea cu un an in urma dintr-o tufa care crestea salbatic pe marginea drumului. Floarea asta a nimanui de un rosu foarte inchis va fi acum a mea si va avea un loc special in noua gradina. Tin minte nalbele pe
care bunica le avea in gradina si gustul semintelor proaspete ascunse in capsulele aspre, pe care cand eram copil le mancam cu atata placere.

Chiar daca nu este inca vremea nalbelor este cu siguranta cea a caldaruselor.

O splendida caldarusa mov in gradina mea

O splendida caldarusa mov in gradina mea

Caldarusa este una din florile care aduce o nota de delicatete oricarui strat de flori si am nevoie de putina fragilitate in straturile planuite a fi doldora de legume si trandafiri si nalbe. Asa ca semintele abia recoltate din gradina mea veche vor ajunge in cea noua. Culoare nu are importanta pentru ca pana acum nu am avut in gradina decat mov inchis, mov deschis si nuante de roz. Oricat de aventuroasa este aquilegia, copiii ei nu vor ajunge niciodata galbeni si asta este singura culoare pe care vreau sa o evit in noua gradina.

Aquilegia asta grena cu alb este un accident fericit intamplat anul acesta. Am plantat numai flori roz si mov insa una dintre seminte a nascut acesta minunatie

Aquilegia asta grena cu alb este un accident fericit intamplat anul acesta. Am plantat numai flori roz si mov insa una dintre seminte a nascut acesta minunatie

O mica parte din cele 800 de seminte de garoafa turceasca, Dianthus barbatus, sunt plantate in 12 ghivece mici. Este incredibil ca intr-un plic sunt 800 de seminte. Imi imaginez cu lacomie 800 de plante parfumate ca pentru bal, asezate elegant peste tot in gradina. Englezii le zic Sweet William. Nu stiu cine a fost William dar sweet este cu siguranta. Pentru ca asta este singurul mod in care cineva poate sa descrie parfumul acestor flori: dulce, in exces prea dulce. Insa pentru mine floarea asta este obligatorie in noua gradina. Fara ea vara este mai putin inmiresmata. Am cumparat un amestec si abia astept rezultatul acestei loterii.

Am cumparat un plic cu 35 de seminte de lupin, un amestec de culori si le-am plantat in 14 ghivece mici. Sper sa obtin macar 10 plante

Am cumparat un plic cu 35 de seminte de lupin, un amestec de culori si le-am plantat in 14 ghivece mici. Sper sa obtin macar 10 plante

Si tot o loterie sunt lupinii pe care i-am plantat.  Cum in plic sunt seminte de lupini roz si mov si albi sunt foarte multumita.

Lupinii, caldarusele, garoafele turcesti, degeteii si nalbele vor aduce gradinii nu numai culoare si parfum ci si substanta, o blanda succesiune de flori din primavara tarzie in toamna si vor face straturile de flori si legume din noua gradina mai inalte, mai elegante, mai indraznete.

Iubesc si rasfat florile din gradina mea dar, ca orice mama buna, cer foarte mult de la ele.

  1. […] vreau numai sa tund tufa, vreau ca varfurile fragede sa devina noi plante pentru noua mea gradina. Am mai inmultit rozmarin si este una dintre cele mai usor de inmultit […]

Lasă un răspuns

